Over ons

Dit is waarom ik besloot mijn eigen administratiekantoor te beginnen

Ik heb jarenlang bij bedrijven gewerkt waar ik ondernemers keihard zag werken, zonder dat ze eigenlijk écht wisten hoe zij ervoor stonden.

Een keer per jaar kwam de boekhouder langs en kreeg de ondernemer een flinke verrassing. De boekhouder vertelde wat er was verdiend en hoeveel belasting er betaald moest worden. Ondernemer een week chagrijnig van die zure appel, doorbijten en daarna gewoon weer over tot de orde van de dag.

Maar ook de moeizame communicatie met het kantoor, voor iedere vraag een factuur, de onbeantwoorde vragen en de onwetendheid over hoe je er nú voor staat met jouw bedrijf. Dat moest toch anders kunnen? Als het mijn kantoor was, zou ik het echt anders doen.

En zo kreeg mijn ondernemersdroom vorm. Administratie en ondersteunen zitten in mijn bloed. Ik wilde de drempel voor ondernemers verlagen om naar een administratiekantoor te stappen. De drempel verlagen om aan de bel te trekken. Je hoeft als ondernemer niet gelijk alles te weten en dat kan ook helemaal niet.

Ik help ondernemers met het krijgen en houden van overzicht in hun administratie door ze optimaal gebruik te laten maken van een boekhoudpakket in combinatie met persoonlijke begeleiding. Zodat ze vol vertrouwen naar hun cijfers kunnen kijken en weten dat ze het niet allemaal alleen hoeven te doen. 

Hé, relax. Je hoeft als ondernemer niet (gelijk) alles te weten.

Slimmer werken in plaats van harder werken

Ik ben opgegroeid in een omgeving waarin hard werken aangemoedigd werd. In loondienst werkte ik altijd al alsof het mijn eigen bedrijf was. 

Stiekem wilde ik zelf een eigen bedrijf hebben. De afwisseling, de uitdaging en de mogelijkheden, maar ook dingen op míjn manier doen: het leek me geweldig. Maar ik had geen idee waarin. 

Dus ik bleef hard werken, in loondienst. En hé, ik was er nog goed in ook! Ik had een eigen huis, leuk werk, een prima salaris en volgde in de avonduren diverse opleidingen en cursussen. Voor de buitenwereld had ik het goed voor elkaar. En ik kon toch niet alle zekerheid zomer overboord gooien? Toch? 

Maar mijn wens om zelf te gaan ondernemen bleef groeien. En mijn ondernemersdroom begon vorm te krijgen. Iets met administratie en ondersteunen. Ondernemers helpen slimmer te werken in plaats van harder. Handmatig werk zoveel mogelijk automatiseren met een boekhoudpakket. Ik zag zoveel mogelijkheden.   

En als ik eenmaal iets in mijn kop heb waar ik echt in geloof, dan ga ik ervoor. Ik wil later niet terugkijken en spijt hebben, omdat ik het niet heb geprobeerd.

In oktober 2017 was het dan eindelijk zover. Ik ging naar de Kamer van Koophandel om administratiekantoor Sterpo Support in te schrijven. 

Net als jij ben ik ook een ondernemer, dus ik snap de uitdagingen die daarbij komen kijken.  En één daarvan is die ‘suffe’ boekhouding. Ik help je met het opzetten en bijhouden van goede administratie én laat je zien dat het helemaal niet zo suf is als het lijkt.

Sterker nog: grip op jouw cijfers, op de groei van jouw bedrijf, dat is alles behalve suf. En misschien ga je het nog leuk vinden ook! Nou ja, in ieder geval minder erg.

En het inschakelen van een boekhouder hoeft helemaal niet veel geld te kosten. Het gaat je waarschijnlijk meer geld kosten wanneer je het niet doet. Wij zorgen er namelijk voor dat alle aangiftes op tijd worden gedaan en dat boetes worden voorkomen. En dat je geen ondernemersvoordelen laat liggen. 

 

Stoffig en saai? Dat ben ik zeker niet!

Ik kan prima leven met het ‘Jij hebt vast oersaai werk’-vooroordeel. Inzicht in cijfers zorgt dat jij kunt groeien. Dat ik daar onderdeel van mag zijn, maakt het juist zo leuk.

Als het op softwarekennis aankomt, ben ik soms meer een IT’er dan een boekhouder. 

Nieuwe software, een nieuwe iPhone of een opleiding tot register belastingadviseur. Ik ben altijd bezig met het leren van nieuwe dingen.

Net als een echt mens word ik bijvoorbeeld ook heel blij van muziek, Netflix en sushi.

Ik ben opgegroeid op een boerderij met veel dieren. En inmiddels heb ik mijn eigen mini boerderij met een hond, 2 katten, kippen en eenden. En dan zou ik bij nog onze goudvissen vergeten.

Teamwork makes the dream work

Team

Ik werk samen met een uitgebreid netwerk aan specialisten op allerlei vakgebieden. Daarnaast is José een onmisbaar onderdeel van het vaste team van Sterpo Support. Maak hieronder kennis met haar.

Hoi! Ik ben José van Dun

Sinds 1 maart 2022 werk ik bij Sterpo Support. Ik verzorg administraties, jaarstukken en belastingaangiften voor ondernemers. Daarnaast zet ik mijn fiscale kennis en werkervaringen in bij het oplossen van fiscale vraagstukken.

Na het behalen van mijn HAVO diploma begon ik bij de douane in Wernhout aan mijn eerste baan. Vervolgens heb ik in 1991 mijn opleiding “fiscaal recht” afgerond en als fiscalist in diverse functies gewerkt bij de belastingdienst. Daarnaast ben ik jarenlang docent geweest in de vakgebieden boekhouden en inkomstenbelasting.

Ik ben bewust overgestapt van de belastingdienst naar het bedrijfsleven, waarbij vooral eenmanszaken mijn aandacht hebben. De betrokkenheid en gedrevenheid van deze groep ondernemers spreekt mij erg aan. Ik ondersteun hen graag, zodat zij zich nog meer kunnen focussen op hun core business.

Buiten het werk besteed ik mijn tijd aan lekker koken, wandelen met de hond, reizen en schilderen. Kortom, ik hoef me niet te vervelen.

En jij? Waar heb jij altijd al van gedroomd? 

Ik heb altijd al gedroomd van een eigen bedrijf. Dat dat nu een alles behalve grijs en duf administratiekantoor is waar wij jouw ondernemersdromen mogen ondersteunen, geeft een berg aan energie. Dus, vertel, wat zijn jouw dromen eigenlijk?

Wij zijn ontzettend benieuwd naar jouw verhaal en waar jouw eventuele hulpvragen liggen. Laat het ons weten door onderstaand contactformulier in te vullen. We reageren op werkdagen binnen 24 uur op je bericht.

Meer info?